Friday 26 July 2019

já v projevení


Proč mě tak bolí, když se osopíš,
že s čistým úmyslem dávám ti
svou něhu, blízkost, nebo ještě spíš
projevení v své přirozenosti?

Kam sahají kořeny té zášti -
bez mála strachu - že mě omezíš?
A mohu vůbec odpovědnost klást ti
za něco, co mi, zdá se, zrcadlíš?

Jako dítě získala jsem potřebu
projevit se a nezůstávat v stínu.
Staršímu bratrovi můžu dávat vinu -
- promluvit s ním dodnes nesvedu.

V prvním vztahu pak trvalo mi roky,
než získala jsem vůbec schopnost vést.
Nechala jsem si vždy určovat kroky:
pro úplné rozdání i potupení snést!

A teď, když se projevím, konečně s pevností -
- nelehce získanou! - S láskou a radostí…

Zas myslíš jen na to, jak uchovat si zření.


Můžu jít hloubš, proč ve svém žití dlít,
v zakletí rodinných předurčení?
Je přece třeba sen v čin propojit
a s vděkem vítat chyby, omezení -

nejsou než kroky k vědomému bdění.

No comments:

Post a Comment

Speak your mind my friend!