Wednesday 15 October 2014

PŘIPRAVTE SE, HALLOWEEN JE TU

Halloween je až příliš senzační svátek na to, aby nebyl řádně oslaven. Nebo je možná až příliš senzační na to, aby ho slavili lidé tady v Česku. Já, protože jsem bytost odmítavá, odmítám neužít si noc plnou hororů, kostýmů, tmy a falešné krve. Děkuji. Prosím.

Drazí smíření magoři a vy ostatní, co se za magory ještě nepovažujete,
      
      Nevím, jak dalece morbidní, fobofilní, potrhlí či američtí musíte být na to, abyste si správně užili předvečer Všech svatých. A nevím jak vás, ale mě vždycky tyhle věci fascinovaly. Nadpřirozeno, tajemno, strach. Jako správnýho magora mě jakási forma strachu doprovází ve všem, co dělám, jsem s ním tedy dobře obeznámena a smířena a možná že právě to je jeden z důvodů, proč mi tenhle tajemný svátek tolik učaroval. 
      Myslím si, že tajemství dobrýho požitku z Halloweenu je nehledět na komerci, kterou z toho Amerika udělala. Zkuste si ho užít podle sebe (a nejlíp se spoustou kamarádů-magorů). Bez dogmat a tabu. 
       Ani si neumíte představit, jak úžasně zábavný je plánovat si perfektní Halloween.

Kde se vlastně vzala tahle divná duchařská tradice? 
       Koneckonců, tenhle podivný pohanský svátek v Americe vůbec nevznikl, víte to? Pojďme si v rychlosti říct, kde a proč se tenhle svátek vlastně vzal. Ano, pak už půjdeme na tipy a nápady, ok?
       Pohanští Irové (mluvíme tu o min. 13. století, dobře) se báli, že o noci Všech svatých vstávají umrlci z hrobů a duše jejich zemřelých blízkých mohou celou noc chodit po zemi společně s živými. Aby tyto dá se říct zombíky odehnali, vyřezávali do řep nebo brambor (ještě ne do dýní, na ty přijde řada až o léta později) děsivé karikatury obličejů a společně se zapálenou svíčkou je pokládali na okenní římsy. Taky se převlékali do kostýmů a dávali za dveře sladkosti.
      Tahle tradice se potom hodně rozvinula, když Irové, jak víme, imigrovali do Ameriky. Právě tam našli dosud neznámé dýně, které se na vyřezávání hodily mnohem líp, a Halloween se v Americe rozjel ve velkém.
       Tak, to by, myslím, stačilo. Pojďme už nemluvit o nezáživnejch faktech, ano?

Tipy & nápady, co dělat o Halloweenu
       Já a moji magoři děláme haloweenskou párty každej rok. Letos jsem se tak těšila, že jsem si program a všechny detaily týhle celoročně očekávaný super cool párty sepsala už v srpnu. Jo, přesně tak,
    v srpnu.

Tak se na to podívejme.
  1.   KOSTÝMY
       - Jasně, tohle prostě nesmí chybět. čím strašidelnější a krvavější, tím lepší. Nechte své fantazii volný průběh. Já například minulý rok šla za "černou vdovu", kamarádky šly za mrtvou nevěstu a to děsivý dvojče z filmu "Osvícení".

    bohužel, lepší fotku jsem nesehnala. zleva (jako zleva zleva) dvojče,
    nevěsta, "Bonnie", černá vdova.

    - Halloween 2013 -

    - moje náčtry alternativ na letošní halloween -
    zleva "vražedkyně", mrtvá indiánka, basic mrtvá holčička, "muž z ovoce a zeleniny"
    (inspirováno panem Arcimboldem)
  2. SPRÁVNÁ ATMOSFÉRA
       - svíčky ve sklenicích náhodně rozmístěny po celé zahradě i domě (přítmí)

       - spousta, spousta dýní (nejlíp i pár čerstvých na společný vyřezávání)
       - duchové z prostěradel, zespoda nasvícení
       - Dobrá a vhodná background hudba
    pizzové mumie C:
  3. TÉMATICKÉ JÍDLO
       -
    ani nevíte, jaká sranda je vyhrávat si s těmahle blbůstkama

       - Slané kosti: http://family.disney.com/recipes/salty-bones
       - Mumie hotdogy: http://www.pillsbury.com/recipes/deep-fried-crescent-mummy-dogs/882c0fca-a201-45ae-a6db-f6af95b1273b
       - Pizzové mumie: http://curryandcomfort.yummly.com/2012/10/yummy-mummy-pizzas.html
       - Jablečné "čelisti": http://ohsheglows.com/2012/10/15/3-ingredient-halloween-apple-bites/
       - Čokoládový puding + drcené čokoládové sušenky + haribo žížalky = delikátní „hlína“
       - Želé červi: http://data2.whicdn.com/images/141823385/large.jpg

    zdravá varianta
    jedlá hlína!
    co takhle sušenky z Alenky?

  4. HORORY   - Shutter, The Exorcist, Trick O‘TreatThe Others
    - pozn.: zrovna tyhle jsem vybrala, protože jsme s magorama už hodně dobrých hororů viděly. pokud nejste v hororech tak zběhlí, doporučuju The Conjuring, Sinister nebo The Sixth Sense, skvělý horory
    - pozn. 2: k hororům se skvěle hodí pizza
  5. PROCHÁZKA PO MĚSTĚ (v kostýmech, samozřejmě)
       - Dodejte si kuráž, seberte partu a vyrazte v děsivých převlecích někam mezi lidi. Nafoťte co nejvíc cool fotek!

  6. DALŠÍ 
       - schovka v noci
       - šklebící se balonky (namalované obličeje)
       - vyprávění hororů ve tmě za světla svíčky
       - papírové tašky (aby se daly pomalovat) s pár mňamkama na domů pro hosty
       - provazová světélka zavěšena ve stromech
Tak to byl souhrn, co budeme asi tak o Halloweenu dělat my. Kdybyste pořád ještě váhali, jak co zorganizovat, další super typy najdete tady. C:

Pokud si opravdu dáte tu práci, vyrobíte kostým, zorganizujete sraz a vyrazíte ven, PROSÍM,
dejte mi do komentáře odkazy na fotky z vašeho slavení! Moc ráda si je projedu, hehe C:

Taky mi můžete napsat, jakej kostým se vám zdá nejzajímavější, to by mi docela pomohlo.

Neváhejte se na cokoliv zeptat. Ráda vám přiblížím nějaký kostým něbo recept C:
Tak. 
Teď už nezbývá než popřát...




3 comments:

  1. až na to, že nemám žádný magory, tak jsou tady fakt dobrý tipy. i když jsem na sobě vypozorovala, že mě přitahují krvavé, brutální, hnusné a šokující věci, tak halloween není pro mě to pravý. slavím ho jedině tak, že můj magor má narozeniny [ano, letos mu bude 33], a i to nemůžeme slavit náležitě spolu, jelikož Frank Iero netuší, že existuju. :c sad story there.

    ReplyDelete
    Replies
    1. To je smutné :(

      Delete
    2. magore, příští halloween oslavíme společně, dobře? však já tě naučim vytěžit z tohohle svátku maximum, hehe.

      Delete

Speak your mind my friend!